Hattem moet tegen AGOVV genoegen nemen met een punt

Hattem en AGOVV hebben afgelopen zaterdag de punten verdeeld. In de eerste helft had AGOVV duidelijk het betere van het spel, maar er waren nauwelijks kansen voor beide teams. In de tweede helft hadden de doelmannen meer te doen. Hattem kwam tegen de verhouding in op een 1-0 voorsprong via een prachtige boogbal over de doelman van AGOVV. Tien minuten later was het de spits van AGOVV die de doelman van Hattem kansloos liet en zette de eindstand op 1-1.

Voor de neutrale toeschouwer waren er in de eerste helft nauwelijks hoogtepunten te beleven. AGOVV had met de beweeglijke spelers een overwicht en waren voetballend beter, maar het leidde niet tot echte kansen. Vlak voor rust krijgt Wesley van Winsum van Hattem toch een grote kans. Helaas kan hij de bal niet onder controle krijgen, waardoor hij niet tot een doelpoging komt.

In de tweede helft zijn er wel kansen aan beide kanten. In de 48e minuut kan een middenvelder van AGOVV vrij doorlopen en schiet van circa 25 meter op doel, maar het schot is geen probleem voor de doelman van Hattem. Vijf minuten later is AGOVV over de rechterkant gevaarlijk. Vanaf de achterlijn wordt op buitenkant paal geschoten. In de 57e dreigt er echt gevaar voor Hattem. Hattem lijdt balverlies op het middenveld en AGOVV komt tot een schot die in eerste instantie wordt afgeslagen. AGOVV houdt balbezit en vanaf de 16 meter schiet AGOVV buiten bereik van doelman van Dijk de bal op de paal. In de rebound volgt nog een doelpoging van AGOVV, maar het schot mist kracht. Tien minuten later is het net andersom. AGOVV lijdt balverlies en op 20 meter van het doel ziet Felix Besseler de doelman van AGOVV iets voor zijn doel staan. Felix verschalkt de doelman met een prachtige boogbal en laat via de onderkant lat de 1-0 aantekenen.

Het was wel duidelijk dat AGOVV op jacht zou gaan naar de gelijkmaker. In de 70e minuut lijdt Hattem achterin slordig balverlies, maar AGOVV kan niet profiteren van de geboden kans. De inzet vanaf 16 meter vliegt een meter langs het doel. In de 77e minuut is het echter wel raak voor de bezoekers. Een diepe bal van achteruit komt voor de voeten van de spits van AGOVV. Hij bedenkt zich niet en schiet de bal van circa 30 onhoudbaar over de ver voor zijn doel staande Alec van Dijk de 1-1 binnen. In de 81e minuut wordt een diepe bal van doelman Alec van Dijk door de ingevallen Kevin Veger verlengd naar Wesley van Winsum. Zijn harde schot wordt gekeerd door de doelman van AGOVV. Twee minuten later komt AGOVV goed op rechts door maar gaat de voorzet voor het doel langs. Uiteindelijk blijft de eindstand van de wedstrijd steken op 1-1.

Een wedstrijd waarin Hattem niet het beste van het spel heeft laten zien en waar AGOVV een overwicht had. Voor Hattem is dit het maximale resultaat wat er voor deze middag in zat. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen Robur et Velocitas op het programma. Robur staat na vier wedstrijden bovenaan zonder puntverlies. Wil Hattem hier beter tegenstand tegen bieden, dat zal het anders voor de dag moeten komen.