Onze club is van iedereen

Jezelf zijn, op je gemak voelen, je veilig voelen.
Dat zijn aspecten van een veilige sportomgeving. Maar hoe doe je dat? Hoe zorg je ervoor dat zowel bestuursleden, vrijwilligers als leden zich echt thuis voelen bij de verenging of club? Het project Onze Club Is Van Iedereen van NOC*NSF is bedoeld om uw vereniging of club hierbij te helpen. Onderdeel daarvan is de korte theatervoorstelling (45 minuten) en het bijbehorend nagesprek (45 minuten) van stichting Live Your Story.

De gemeente Hattem organiseert van 11 tot 17 oktober de Kleurrijk Jezelf Zijn – week. Een week waarin we aandacht vragen voor de diversiteit van Hattem. We vinden het belangrijk dat iedereen zich prettig en veilig voelt in Hattem. Eén van de activiteiten die we deze week organiseren is de theatervoorstelling Onze club is van iedereen. Dit organiseren we in samenwerking met de gemeente Heerde.

Wij nodigen u graag uit voor de gratis voorstelling op dinsdag 15 oktober 2024
De voorstelling is interessant voor sporters, trainers, scheidsrechters, bestuursleden en vrijwilligers van (amateur) sportclubs.

Over de voorstelling
In de interactieve voorstelling delen vier sporters hun verhalen (gebaseerd op echte ervaringen). Thema’s die voorbij komen zijn: de cultuur van ‘een drankje na de wedstrijd’, veiligheid voor vrouwen in de sportschool, hoe spannend de kleedkamer kan zijn als je je niet voelt zoals de rest, discriminatie bij de inschrijving, het voor iedereen begrijpelijk maken van een uitleg en de vraag hoe je het nou toch voor iedereen goed kan doen. Bovenal gaat de voorstelling over wat sporten betekent en hoe we het iedereen gunnen daarin een passende plek te vinden.

• Datum: dinsdag 15 oktober 2024
• Tijd: 19:30 – 21:15
• Aanmelden via kleurrijk@hattem.nl (zodat de gemeente enige indicatie heeft van de opkomst)
• Adres: Konijnenbergerweg 2-c (kantine VV Hattem)